Ismét egy
szép napra ébredtünk, kedves olvasóim.
Üdvözlöm Önöket, és
ismét szeretném megköszönni fokozott érdeklődéseiket az írásaim iránt. Míg az első száz megtekintésre közel egy hetet
kellet várnom, úgy a második száz már három nap alatt összejött.
Köszönöm
tehát a bátorítást, hisz érdeklődésükből azt merem
feltételezni, hogy érdekesnek és hasznosnak tartják a
tapasztalataimat. Most az előző bejegyzésemhez szeretnék egy kis kiegészítést írni. Tudom, az idő gazdálkodás nem könnyű
feladat. De ha jobban belegondolunk, ez az egyetlen dolog, ami valóban
a saját tulajdonunk. Ezt szoktuk értékesíteni a munka helyünkön,
jobban mondva pénzre váltani. Ajándékba szoktuk adni másoknak,
szeretteinknek, barátoknak, ismerősöknek. Valamint ezt szokták
tőlünk elrabolni azok az emberek akik csak mondanak, csak mondanak, de mikor mi szeretnénk mondani valamit, akkor sürgős dolguk akad.
Ismerősek a helyzetek?
Az időnk
érték, nem csak saját magunknak de szeretteink, barátaink, és
mindenki más számára akivel megosztjuk. Bánjunk hát vele ehhez
méltóan és kamatoztassuk. De ahhoz, hogy ezt meg tudjuk tenni, be
kel osztanunk.
Tanárként
szerencsém volt oktatni tizenéveseket, akik a gimi padjait koptatva
mindig idő szűkében voltak. Sokszor annyira, hogy órára sem volt
idejük bejönni. :) Na igen gondolhatnánk magunkban, és
megtoldhatnánk azzal, hogy mit is várunk a mai fiataloktól.
Viszont volt szerencsém kivenni a részem a felnőtt oktatásból is,
és elmondhatom, ott sem volt jobb a helyzet. Azt hinnénk a felnőttek
mindent jobban tudnak. De ha igaz az a közmondás, hogy a kicsi kutya
a nagytól tanul, akkor mit is várhatunk el a fiataloktól, ha mi
magunk sem tudjuk beosztani az időnket?
Amint
felfedeztem ezeket a hiányosságokat, a diákok és idősebb
hallgatóinknál egy történetet meséltem el nekik, amit szeretnék
megosztani Önökkel is. Nem emlékszem már, hogy hol olvastam, de
most nem is ez a lényeg.
Egy idős professzor az egyik órájára menet, az egyik kezében egy üres
poharat, a másikban táskáját cipelte. Beérve a tanterembe letette
a poharat az asztalra és a táskájából kivett egy palack vizet.
Mire az egyik diák megjegyezte, hogy a professzor úr bizonyára
szomjas. A professzor meghallotta és kissé elmosolyodva válaszolt.
Nem, csak szemléltető eszköznek hoztam. Mire többen is
felmordultak, ahogy az én diákjaim is tették mivel azt hitték, hogy
a félig üres, félig tele pohár története fog következni. De a
professzor nem szólt semmit, csak elővett a táskájából néhány
nagyobb követ és beletette a pohárba. Majd felemelte és
megkérdezte: Tisztelt hallgatók, tele van ez a pohár? A hallgatók az
asztalra néztek, látták a maradék köveket és mivel azt
állapították meg, hogy abból több már nem fér a pohárba, egyhangúan válaszolták, hogy tele. Ekkor a professzor elővett
egy zacskó kavicsot és a kövek közé szórta. Ismét
feltette a kérdést. A Hallgatók kissé zavarodottan de ismét
egyhangúan válaszoltak. Tele van. A professzor most egy zacskó
homokot vett élő és finoman a kavics és a kövek közé szórta,
majd ismét feltette a kérdést. A hallgatók most már kissé
szégyenkezve halkan ,némelyikük már csak suttogva, de azért
hallani lehetett a választ. Tele. A professzor elégedetten elővette a
palack vizet,mintha oltani szerette volna szomját a jól végzett
munka után. Kinyitotta de ahelyett, hogy ivott volna belőle, fogta és
szinte csöpögtetve kezdte tölteni a pohárba. A terembe néma
csend. Szinte lehetett hallani, ahogy a víz cseppeket elissza a száraz
homok. Mikor végzett és a pohár színültig volt töltve, a
professzor megszólalt, most már tele van. A teremben csend volt a
hallgatók úgy ültek a padokban, mint a bika, aki a torreádortól
megkapta a kegyelem döfést.
A professzor kis szünet után folytatta. A pohár az életünk, a kő, a kavics, a homok és a víz mindazon
dolgok, amivel megtöltjük. Ha viszont nem használjuk a megfelelő
sorrendet sosem tudjuk színültig tölteni. A kő, a nagy dolgokat
jelenti az életünkben, a kavics a kisebb de mégis fontosakat, a
homok az elenyészőket, a víz, a víz az már csak a hab a tortán - mondta.
Most tisztelt hölgyeim és uraim, az Önök feladata a
következő - mondta miközben lassan kezdte összepakolni a holmiját.
Vegyenek elő egy papírt és írják le, hogy mi az Önök életében
a kő, a kavics, a homok és a víz. Azzal sarkon fordult és az ajtó
felé vette az irányt. Az ajtóban megállt és visszaszólt a még
mindig dermedt hallgatóinak.
DE NE
FELEJTSÉK EL A HELYE SORRENDET.
Tisztelt
olvasóim én sem mondhatok mást mint a professzor, vegyenek elő egy
lapot és írják le, mi az Önök életében a kő, mi a kavics, mi
a homok és mi a víz.
De ne
felejtsék el a helyes sorrendet!!!
Jó gondolkodást!
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése